Monday, July 17, 2006

snurrig

som ett kreativt led i mitt projekt att göra min dialekt totalt obegriplig tillbringade jag helgen i skåne. min syster fick krupp på min jönköpings-stockholmska-skånska... det har verkligen gått långt om de vanligtvis omtänksamma familjemedlemmarna bara skrattar åt ens dialekt när man försöker förklara hur fruktansvärt ont man har i benet.

jag skaffade mig en rejäl ehm."idrottsskada" i våras. nu i efterhand har jag lärt mig lite om fotboll och lårkakor.
*det är överhuvudtaget en dålig idé att spela fotboll i mörker. roligt men farligt.
*kommer det en kille på nästan 100 kg med mycket fart kan man inte stoppa honom genom att blocka hans knä med sitt lår.
*det finns saker som heter is och att linda in benet..

jag trodde jag hade byggt upp mina förstörda muskelfästen sedan dess men efter en kvick fladdermusflykt som innebar att springa alldeles för fort nerför en brant trappa så fattade jag att så inte var fallet. för att riktigt spä på min gångstil så fick jag kramp i den andra vaden på natten och dagen efter vaggade jag fram lika vackert som min mormor.

jag ser fram emot den dagen då jag kan:
*dansa utan smärta
*köra bil utan att gny vid draglägessituationer
*cykla och kunna ta i med högerbenet också

2 Comments:

Blogger lisa said...

vi upplever dessamma här ve och fasa.. jag och matilda pratar skånska omvart annat och lever i någon form av förnekelse av det.. konstigt att presentera sig på skånska säga att man är från jönköping nyss flyttat från sthlm till örebro och vara brun.. humm kraam

Tuesday, 18 July, 2006  
Blogger Katarina said...

Dialektblandning är roligt. Jag fick många pikar för min "småländska" när jag bodde i Jkpg. Hm... Du är bra!

Sunday, 23 July, 2006  

Post a Comment

<< Home