Wednesday, June 28, 2006

Danguole 4-ever

det finns vissa filmer som man egentligen vill se men inte riktigt har vågat för man har hört hur jobbiga de ska vara. dancer in the dark, lilja 4-ever och boys don't cry har länge legat på min lista av filmer som jag syter för att se. men idag var dagen då jag tog mig i kragen och såg lukas moodysons tragiska film.

var åttonde svensk man har köpt sex någon gång. förstår ni vad det innebär. 12,5%! var åttonde pappa som du möter på stan.

även om man har blivit mer och mer avtrubbad av filmer så berörde lilja 4-ever.det riktigt knöt sig i magen under alla de vidriga våldtäktsscenerna med äckliga svenska män som utnyttjade en liten sextonåring. jag och sara gömde oss under filten för att slippa se. för det är ju inte bara en film utan en verklighet. 120000 kvinnor förs årligen in i EU från andra delar av världen för sexuellt utnyttjande.

mupp. som i tyskland där det pratas om att så många som 400.000 prostituerade ska in i landet nu under fotbollsvm och där de har byggt speciella tillfälliga bordeller för att underlätta verksamheten så att säga. så sjukt äckligt. så sjukt äcklig kvinnosyn. runka i en termos istället era äckel!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home