Sunday, June 18, 2006

Närmare mig

Herre du min klippa, min eviga ro.
Endast på dig vill jag bygga mitt bo.
Allting jag uppgav och allting jag vann,
när jag min frälsning i gudsordet fann.

Hoppet jag nu äger det fann jag i dig,
kraften och nåden som räddade mig.
Jesus, du min Herre är sanning och ljus,
öppnade vägen till himmelens ljus.

Livet som jag lever är format av dig,
skaparens händer som omsluter mig.
Öppna du mina ögon och tag så min hand,
led mig o Jesus till evighetsland.

Längtan som jag känner har fäste i dig,
kom Herre kom, ja allt närmare mig
Du som är källan kom släck all min törst,
mätta min hunger du som älskat mig först.

3 Comments:

Blogger lisa said...

vi går om varandra vi, har precis varit oss tandläkaren en konstig grej och dyrt blir det också.. de kollar i ens munn och man säger aa.. hörs kramar (vacker text sant och stort)

Monday, 19 June, 2006  
Blogger Theresia said...

Fin blogg du har!! =) Å Tack! =D Kram kram. Jag är mongo-förkyld. Känns fel, så här års.

Monday, 19 June, 2006  
Anonymous Camilla said...

Gud vad jag ÄLSKAR den här låten :D <3

Thursday, 04 February, 2010  

Post a Comment

<< Home