Monday, June 12, 2006

allrakäraste syster

Idag har jag lekt med min syster. Vi insåg att vi är mer lika än vad vi tror. Båda är totalt värdelösa på att berätta historier och förklara saker, verkligen extremt dåliga (vi tröstar oss med att vi nästan är charmigt dåliga på det..)
Sedan har vi även en förmåga att vara konstigt känsliga ifall vi vill det. Anna började snyfta lite på en GeMu-lektion när Anette spelade ett Cmaj9(jag förstår henne verkligen, vackert, jag är iof mer en F13-tjej..)
Själv blev jag lite ledsen i ögat när jag av någon outgrundlig anledning började min dag med att kolla upp vilka som spelar på Stockholm Jazzfestival i juli då jag vet att jag inte kan åka dit då jag jobbar 140 % i juli..

Undrar om det finns något bättre än att ligga på vätterstrande med Ellen och titta upp på himlen och ligga och nynna till -The city, the airport-Loney, dear.
Ifall ni har sett mig gå omkring i Jönköping och pipa/nynna lite och se så där oförskämt lycklig ut så är det för att jag har den på hjärnan, det kan möjligtvis vara -ignorant boy, beautiful girl också.. Jag ska få lyssna på de på lördag om inte Ellen lyckas övertala mig att följa med till Stockholm.Man kan ju nynna i bussen upp också iof..

Om man dansar hem från Ellen så går det dubbelt så fort i huvudet än vanligt och hälften så fort på riktigt... Tack Gud för musik..

Jag tycker om min kyrka. I Dalvikskyrkan känner alla sig hemma och svarar i telefonen om den ringer. I förrådet längst ner finns lite mysko instrument, dock inget flygelhorn men väl en rolig ventiltrombon..

Idag var dagen då jag äntligen kopplade i min stereo med tillhörande feta högtalare. Jag tror verkligen att grannarna har saknat min bas..Tavlorna skallrade bara lite till Kanye West- Golddigger...

4 Comments:

Blogger lisa said...

jag kommer ihåg dalviskskyrkan, konstaterar mer och mer att det är där jag har en bakgrund, har vart svårt att se det tidigare.. många saker med jönköping och gud och människor. jo jag gillar efs och även om jag inte visste att jag trodde på gud så vet jag att andra kanske visste. tack.. humm borde följa med dig någon söndag dit om möjligt. kramar

Tuesday, 13 June, 2006  
Blogger Elisabet Svahn said...

Hej Emelie!! Vad roligt att din blogg lever! Du verkar ha det bra jönköping. Skönt. Jag har vilo-vecka i Linköping. Livet har stannat av lite, min telefon är tystare än graven. Ganska skönt (men inte för länge...). Ta hand om dig!! Kram Kram

Tuesday, 13 June, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hej emelie! festligt att du bloggar. Hoppas vi ses i stockholm på fredag. Tycker om dig!
PS. jag tycker både du och din kära syster är bra på att förklara saker och berätta historier...fortsätt med det!

Wednesday, 14 June, 2006  
Blogger lisa said...

ellen- varför har inte du en blog?

Friday, 16 June, 2006  

Post a Comment

<< Home