Monday, June 05, 2006

smålands jerusalem

är tillbaka på mammas gata igen. trivs i jönköping. tycker om att alla som jobbar på café har ett kors runt halsen, de som säljer 3abonnemang på stan har ett kors runt halsen, de som jobbar på HM har ett kors runt halsen, de som jobbar på ica har ett kors runt halsen.

i jönköping säger man fina uttryck som "va schööön"!, "go i bängen", "det var den schabon"
i jönköping möter man säkert 20 människor man känner igen om man går genom centrum
i jönköping bor min familj
i jönköping kan man gå ner till stan och man dör inte av avståndet
i jönköping kan man bada i stan
i jönköping finns det tre olika sorters rättvisemärkt kaffe på konsum
i jönköping ligger det en kyrka i varje hörn
i jönköping finns barndomsvänner(typ tina och gilla, vi har hängt sedan våren 86)
i jönköping kan man kolla på kossor,kattungar och hästar på hisingstorps gård

jag har många slappa dagar att se fram emot. börjar inte på ekhagen förrän den 14:e och sedan jobbar jag bara 4 dagar i juni...jag och min anna planerar hur vi ska lägga upp fotbollsvmtittandet så att vi kan njuta av evenemanget maximalt.vi har zlatanlåten som väckarklocka i huset för att få lite go stämning på mornarna..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home