Tuesday, June 20, 2006

maskerad


emelie har nyss kommit hem från stockholm och sitter vid datorn. två meter därifrån står mamma och pratar med fille.
jag tycker att vi låter bli att öppna dörren till emelies rum, det är så otroligt stökigt, jag blir ledsen av att se det.

visst att hon inte pratade med mig men mammor får ju ofta fram vad de menar ändå..
jag fattade piken och tänkte att jag kunde använda lite av mina hemmafru-skills hemma också. (jag tränar upp dem på gruppboende liksom)i mitt städande går jag på lite utflykt till min systers rum. hon är inte hemma så det är helt riskfritt. hittar ett spännande plagg på hennes stol, det är ett par shorts! jag har inte haft ett par sådana på mig sedan mellanstadiet och beslutar mig för att vara lite modig och testa. det känns mycket hiphop och man har lite svårt att känna igen sig i spegeln men på det hela så känns det hyfsat bra.

jag ska träffa hanna på romantisk dejt(äta glass i stadsparken på hångelbänken) jag lunkar iväg med mina fina shorts och kommer faktiskt i tid. hanna får en lite förvirrad min och tittar lite frågande på mina shorts men hon vill ändå äta glass med mig...

eftersom det är enda gången jag har shorts på mig måste jag ju lägga ut en bild.chansen är liten att det kommer att hända igen..

på jobbet idag har jag övat mig på diverse hemmafruscenarior.
*frosta av en frys
*oväntat snyggchefsbesök
*trimma skägg(riktigt roligt)
*fika med ens kompis ex
*hantera människors humörssvängningar(inte mina...)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Emelie! Jag har saknat dig! Har precis läst allt på din blogg. Kul! Jag har tänkt ringa dig i typ två veckor, men det kommer saker ivägen hele tiden och så vet jag inte när det är bäst att ringa heller - typ när du jobar och inte. Jag är hemhemma iaf, sen i måndagskväll. Ha det bäst vännen! Vi hörs. By the way, du passar rätt bra i shorts.
KRAM!!

Wednesday, 21 June, 2006  
Blogger Katarina said...

Jag tycker att du är jättefin!!

Fint skrivit oxå... *ktamar om*

Wednesday, 21 June, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Emelie. ses vi imorgon på särla? kl 19.30 är det. du är välkommen hem till mig sen på lite fika om du vill. KRAM

Wednesday, 21 June, 2006  

Post a Comment

<< Home