Monday, July 24, 2006

struktur

jag tycker tydligen om det här med ordning, listor och struktur. känner mig därför helt berättigad till att härma tobias uppställning

fyra olika arbeten jag haft
*cafébiträde
-emelie, ellen och drägg-joel, teamet på strandgläntan 2003
*tidningsbud
-kan fortfarande få ångest av lukten från nya tidningar(flashbacks till tiden då man skulle upp 2.38)
*trumpetissa
-ajemen, ibland får man betalt i pengar och inte bara spelglädje
*blomsterflicka
-faktiskt

fyra filmer jag gärna ser om då och då
har svårt att se vitsen med att se en film flera gånger. det händer bara om jag är riktigt sjuk och inte orkar tänka, då finns det ju ändå nostalgifilmer som moulin rouge, tio orsaker att hata dig, stolthet &fördom, och om man ska skriva en vettig film så det blir det nog de feta åren är förbi, (inte bara för daniel brühls skull då)

fyra ställen jag levt på
*Klippan, Skåne (lite)
*Dalvik, Jönköping (lite)
*Hisingsängen, Jönköping (typ hela tiden)
*Huset, Vällingby (ett tag)

fyra TV-program jag gillar

jag har levt ett år utan TV och klarat mig finfint. skulle jag få för mig att titta nu så blir det typ scrubs, prison break, vänner eller family guy.

fyra platser jag semestrat på

min sommar tillbringar jag mestadels på murgrönsgatan 41, jag har gjort lite utflykter till spännande ställen som
*tullstorp
*stockholm
*skälderviken
*rinnå? jäjä någonstans vackert i östergötland

fyra webplatser jag besöker dagligen

jag har konstig tvångstanke och besöker dagligen handelsbanken.se/jonkoping utifall att någon skulle ha satt in pengar på mitt konto så vill jag inte missa det...
annars så blir det studieplatser.nu, mail.yahoo.com å lite bloggar.

fyra favoriträtter(favoritkök)

mammas godaste soppa
allt som har med lax att göra
Evergreens Tre Kronor
mormors köttbullar

fyra ställen jag hellre skulle befinna mig på

med tanke på att jag är ganska trött och lite halvhög på kaffe skulle jag nog mest vara jobbig om jag var någon annanstans än själv hemma. så jag är nöjd just nu.

fyra bloggar som jag vill ska fylla i listan

pappa har tydligen skaffat en blogg någonstans så det skulle vara roligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home