Friday, August 04, 2006

ojojoj

Efter att ha haft ett inlägg om egofixering känns det bra att balansera upp det med en 100- saker-om-mig-lista som cirkulerar på lite olika bloggar så jag är givetvis inte först utan härmas som vanligt. Att rada upp 100 saker känns som lite overkill men det är väl lika bra att ta i när man väl gör det…


1.Min lillebror tycker fortfarande att jag är grym på fotboll.
2.Jag har insett att jag faktiskt tycker om att dansa.
3.Jag har en farlig min
4.Jag kör bil som en gud
5.Jag överanvänder ord som gött, överstyvt och ajemen om jag är på jobbet
6.Jag var med och startade en jämställdhetsförening på högstadiet
7.Jag jobbar på att bli av med min trombonfixering
8.På lekis tyckte jag bäst om de snygga fröknarna
9.Jag är livrädd för getingar
10.Jag har alltid velat ha ett par walkie-talkies att leka med
11.Jag är skåning i hjärtat
12.Jag kan backa en traktor med släp
13.När jag var liten var jag inne på att bli terränglöpare
14. I ettan mimade jag och ellis till magnus ugglas-jag dansar aldrig nykter
15.Jag är värdelös på att hålla kontakten med människor från förr
16.Jag är nog en sämre människokännare än vad jag låtsas som
17.Om någon frågar om jag har plattat håret blir jag tjurig.
18. Jag blir kär av loney,dear
19.Jag är dålig på att ta kritik
20.Jag vill helst inte flyga om jag inte kan gömma mig i någons arm
21.Jag är dålig på att ta kritik
22.Jag är bättre på att ljuga än du tror…
23.Jag kan börja gråta av att läsa dödsannonserna.
24.Jag skulle nog säga att likgiltighet är den värsta dödssynden
25.Jag har vunnit kalajståget i jönköping två gånger med sambabandet
26.Jag är en dålig förlorare
27.Mitt hår har varit lilarött,rött,brunt och svart
28.Jag är ganska inne på att bli en snäll skolsköterska
29.Jag är dålig på att vara konsekvent i mitt bemötande emot olika människor
30.Jag hatar att köpa skor
31.Jag slinter farligt ofta på enter-knappen istället för delete-knappen när jag pratar på msn
32.När jag var åtta år kläckte jag att jag tyckte att jag var smartast i familjen och ibland håller jag fortfarande med.
33.Det har hänt att jag fortfarande har känt lite bitterhet över att jag fick g i teknik i nian
34.Jag klär mig efter humör och inte efter väder
35.Jag är inte en morgonmänniska någonstans
36.Jag försöker jobba på min människofruktan
37.Jag älskar hösten
38.Det händer att jag längtar efter keso
39.Jag har ett hysteriskt bra minne
40.Jag kan inte hålla i pengar
41.Jag blir en tidsoptimist om jag kör bil
42.Jag blir arg på folk som kör för fort
43.Oftast vet jag inte vad jag vill
44.Jag rotar alltid runt hemma hos folk
45.Jag pratade bort hälften av mina trumpetlektioner för att jag inte hade gjort läxan
46.Förra sommaren köpte jag ett avgassystem
47.Folk säger att jag är rädd för hundar. Jag håller inte med
48.Jag har haft problem med tajming sen barnsben
49.Jag förstår ofta inte vad min kropp försöker säga till mig.
50.Jag är tillräckligt huslig för att bli en schysst hemmafru
51.Jag tycker det är ohyfsat att inte säga hejdå ordentligt
52.Jag har svårt för sporter där man ska köra på teknik och inte aggressivitet
53.Jag tycker man har en plikt att alltid hälsa på barn som är ute och leker alldeles ensamma
54.Det händer att jag har så pass mycket dötid på jobbet att jag kan skrapa ihop 100 meningslösa saker om mig själv.
55.Jag är svag för kolakakor
56.Om jag skulle gissa på kärleksspråk blir det fysisk beröring
57.Eller tid för varandra
58.Jag använder macho som ett skällsord
59.Mitt hjärta sitter lite till vänster
60.Ibland vill jag ha skägg för det verkar roligt
61.Min dygnsrytm är inget att skryta med
62.Det tidigaste jag någonsin har badat i vättern är 30 april
63.Jag är ju mer rädd att andra ska dö än att jag ska det
64.Om jag har högklackat har jag klätt ut mig
65.Jag tycker att man inte ska jobba inom vården om man inte har högre social kompetens än att man kan svara på tilltal.
66.Jag har mycket-”jaja, det löser sig-attityd”
67.Snart är jag arbetslös(?)
68.Jag är inte kittlig
69.Speciellt inte på revbenen…
70.Däremot tycker jag att kotungor kittlas
71.Okej,jag är kittlig under hakan
72.Jag önskar att livet vore enklare ibland
73.Jag vaxar benen för jag tycker det är skönt
74.Jag tycker om sporter när man får slåss lite
75.Jag döptes den 13 april 1986
76.Jag är teknikexperten i familjen
77.Jag vill ge blod men jag vågar inte riktigt
78.Jag vill andra saker jag inte vågar också
79.Om jag går på handels om två år blir jag inte jätteförvånad
80.Mitt tålamod klarar inte av spel som schack och risk
81.Det är farligt att spela monopol med mig
82.Jag är lite rädd för Hugo Huggtand
83.Jag är betydligt mer rädd för fladdermöss
84.Jag tycker man har rätt att vara kräsen
85.Jag tycker om Bob Hansson
86.Ibland har jag svårt att tro att jag har gått bibelskola
87.Per Gessle borde inte få spelas på offentliga platser
88.Jag har använt scout som skällsord också…
89.Jag tycker inte om att prata i telefon
90.Jag saknar att marschera
91.Jag har faktiskt en bach-trumpet
92.Jag är allergisk mot klyschor
93.Jag förstår inte den här grejen med husdjur
94.Jag vågade inte tända tändstickor när jag var liten
95.Jag blir trött av att inte veta var jag har människor
96.Jag tycker att min naivitet är en styrka och inte en svaghet
97.Ibland blir jag förvånad över att jag sa något när jag trodde att jag bara tänkte det
98.När jag blir stor ska jag ha en liten båt
99.Jag skulle aldrig klara att planka på tunnelbanan
100.Jag kan ha svårt att ordentligt avsluta saker

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hm det är med handels emelie... det blir spännande.

Friday, 04 August, 2006  
Blogger Katarina said...

Det pinsamma var att det tog ett tag innan jag nog kunde nicka och säga. "Pust, jo, nu kan jag nog erkänna att vi faktiskt bott ihop ett år.." Mest för att det var så pinsamt att så mycket var nytt. Men sedan kände jag igen dig (eller min tolkning av dig). Vi har nog pratat en eller två gånger för lite med varandra... Tycker om dig! (ändå?) Du är bra. (Och jag är nog en ganska dålig människokännare... Säkert sämre än dig. Även om jag inte reflekterat så mycket över din människokännedom.) Eller... vissa saker pratar man ju inte så mycket om. Så man kan ju inte kräva att jag skulle ha känt till allt. la la la la la. (Bettan har tagit över det i sitt senaste blogginlägg från lisa...) Och nu lånade jag. (Rörigt detta blev.) Trött. Ses sen! Kramar!

Friday, 04 August, 2006  
Blogger Katarina said...

Nej... Egentligen kände jag nog ingen dig ganska så bra. Trots mitt senaste inlägg. kram kram igen o gonatt.

Friday, 04 August, 2006  
Blogger lisa said...

hur orkar du? ler du är bra- kramar

Tuesday, 08 August, 2006  

Post a Comment

<< Home