Thursday, September 28, 2006

små stick

det har ändå börjat pirra en del över malawi nu. nu när det är på riktigt och man ska åka iväg och träffa hela teamet och malawierna och vara lite seriös.
några anledningar till att vara lite extra nervös:
*difteri
*gula febern
*hepatit a
*hepatit b
*kolera
*malaria
*meningokocksjukdom
*polio
*stelkramp
*tuberkulos
*ETEC
*tyfoidfeber
(+ev. haemophilus influenzae,pneumokocksjukdom och rabies)

när man inte bloggar på länge höjer man på något sätt prestationskravet över det hela. jag har en osmidig internetsituation då min kära sambo har dator men hon brukar flytta den från vår lägenhet till alla andra ställen, så då blir det krångligt att gå ut på internet. men nu har jag skaffat världens bästa jobb som innehåller spännande kollegor, söta boenden, gemensam mat, ett slott, mycket dötid och internettillgång..

saker man blir glad av:
*jehovas vittnens folder"snart är allt lidande över" som ligger på väg till hemtjänsten(jag behöver lite pepp om jag börjar vid 8)
*belle å sebastian(även om jag vet att de inte är glada på riktigt så funkar det)
*när man slutligen får på kedjan på cykeln halv två på natten vid bromma flygfält
*tobias dryga sms, i efterhand("hur sjuk är du egentligen?")
*ekolali(charmig talstörning)
*när man har frukost hemma
*när någon av de ensamma tanterna jag springer till har besök och ser lyckliga ut
*det här med mälaren

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej emelie.

va härligt det var att prata med dig i söndags! Saknar dig här i skåne. visst pirrar afrikanerven lite? tänk om vi faktiskt kan träffas på plats..Har du börjat ta sprutorna än? vi har tagit hälften av dem vi ska ha (12 tot) o det har gått riktigt bra. trodde det skulle va värre, men tbc:n gjorde lite ont..

Längtar tills jag kan komma till sthlm och se dig. känns som att vi har en del att snacka om! men ta hand om dig och dina nära kära så länge. KRAMAR

Friday, 29 September, 2006  
Anonymous Anonymous said...

det finns en dator hos mig också, kära granne!
kram

Friday, 29 September, 2006  
Blogger lisa said...

känner till många av dessa sjukdomars vaccinationer-- äter själv någon tablett känner mig en aning frånvarande. Ghana du vet. nu är jag för övrigt i jönköping med min glada mor- imon loppis kramar

Friday, 29 September, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hej vännen. Börjar bli rätt patetiskt det här, att jag lämnar kommentarer i din blogg och att det typ är vår enda kontakt. Vet att jag lovade skärpning. Den kommer snart hoppas jag.

Tack för inatt förresten. Mysigt bullvakbak. Jag kanske inte har sagt det (de typ fem minutrarna vi har tillbringat ensamma de senaste veckorna), så jag säger det nu: jag tycker om att hänga med dig och Tobbe. Ni är så söta och man blir lite kär bara av att vara i samma rum som er...

Ska vi ta en sambokväll snart kanske? Jag är fri torsdag den 12e. Skriver in dig i almanackan nu. Protestera om du måste.

Ta hand om dig vännen. Finns här om du behöver mig, dra tag i mig bara. Kram E.

Ps. Vad fint att du har börjat bli snäll mot mig i bloggen. "kära sambo". Gillar. =)

Wednesday, 04 October, 2006  
Blogger Theresia said...

Ska du till Malawi!? :-0 Varför? :)

Thursday, 05 October, 2006  

Post a Comment

<< Home