Thursday, August 24, 2006

nämen, vad hände nu

ajemen, bromsarna lagades och jag tänkte att jag lika gärna kunde hänga på vårdcentralen i bromma som på hälsan 2 så i måndags kväll åkte jag å pappa till stockholm igen. faktiskt så kändes det lite som att komma hem, när man hade kört förbi södertälje och man förstod att man närmade sig.

vi kom fram vid 21 och kånkade in alla lådor och alla små påsar som jag hade fått för mig att det är bra att packa i(sorterasortera). hysteriskt mycket men säkert hela två lådor är ju erikas eller nåt... vi sparade det roligaste till sist. sängen. någon sorts försvarsmekanism får mig hela tiden att tänka att jag inte är svag utan det är ju för att jag har så små händer som det är så jobbigt.. efter att vi har släpat in den i rummet och vridit och vänt och högkantat oss så inser vi lite halvtjurigt att den visst är lite för stor...eller ja, elva centimeter för stor. pappa grymtar något om vad var det jag sa(han ville slänga åbäket redan förra flytten) och något om vikten av att mäta ut saker och ting.. han hanterar det hela förvånansvärt bra och vi skiter helt enkelt i det och går och lägger oss. nu finns det ju tre sängar, en bil, ett släp, en soffa och en luftmadrass och välja på som sömnunderlägg. lite förvirrat är det att försöka sova i "erika och sandras" lägenhet (som det fortfarande på något sätt är) samtidigt som pappa ligger där och förvirrar mig med sitt snarkande och någon sorts tunnelbana går utanför fönstret. mystiskt.

idag valde jag fel dag att vara hurtig på. jag trotsade regnet och cyklade hela den fula vägen till sundbyberg genom ett skitigt industriområde med massa lastbilar. jag skulle på uppdrag till arbetsförmedlingen. väl där får jag mig ännu en lektion i det här med kommun och stockholm stad och stadsdelsförvaltning och massa tjafs (efter förra året borde jag ha lärt mig att sundbyberg är en egen kommun och att bromma ligger i stockholms stad precis som vällingby. och att jag därmed ska cykla till vällingby och inte sundbyberg)cyklar tillbaka, cyklar rätt den här gången och kommer blöt men glad hem. nästa uppdrag=råna postlådan. jag har fått 5 olika nycklar till lägenheten. fast bara två olika sorter tydligen.. bara dörrnyckel och förrådsnyckel, inte postlådenyckel med andra ord. utrustad med pincett, kniv och en stekspade jobbar jag hårt på att göra ett konstigt första intryck på grannarna. jag lyckas både med det och att fiska upp posten.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gött att du håller ställningarna kombo! Sorry för nyckeln till posten, men hey: desto roligare med stekspade! Du är så creative och duktig! Kommer snart hem. Längtar.

Tips: det finns inget mer underbart än att öppna dörren när man äääntligen kommer hem och då känner att det doftar mat. Och ser att det är dukat. Med ljus. Och skön musik. Just so you know. Mezzar min ankomsttid så att du kan få nåt att planera utifrån.

Just kidding. Love you ändå, även om du inte lagar mat till mig. But love you a bit more if you do.

Förresten, varför sov ni inte i min säng? Tokstollar.

All kärlek till dig vännen! Kram E

Thursday, 24 August, 2006  

Post a Comment

<< Home