Tuesday, August 29, 2006

nytt team

det kan nog bli lite svårt för mig att bo ihop med någon som inte förstår ironi,speciellt när jag gillar konflikter... erika påstår att jag är svårläst och att man aldrig vet när jag menar allvar,är arg eller när jag är rolig. jag som ser min tydlighet som en av mina bättre sidor vet inte riktigt hur jag ska ta det här. är det min självinsikt eller erikas personkännedom som det är fel på.(å jag kan ju inte ha fel, eller?)

idag kom alltså erika hem från landet. dags att få lite ordning med andra ord. det kommer bli fint och framförallt mysigt, vi har investerat i säkert hundratals värmeljus och kommer att mysa hela hösten i sofforna med olika personer. det har redan talats om inflyttningsfest och cocktailfest.(ja för att vi vill ha klänning..)

det har varit ganska skönt att bo själv en vecka efter att ha trängts med hela familjen hemma i sommar men det känns bra att det är erika som jag ska bo med i höst.
hon hade önskat romantisk middag med levande ljus och vacker musik när hon kom hem, jag är tydligen en romantisk flicka men det kunde dessvärre inte infrias då jag var tvungen att tillbringa eftermiddagen på mitt nya jobb. jag har nycklarna till en stor maffig kyrka mitt i stan där jag städar. idag slogs jag med spindlarna i den mörka källaren där, jag har aldrig sett mig som sådär fjolligt rädd för kryp men de här var riktigt läskiga. stora och överallt.

jag har gjort en jobbig sak per dag i snitt sen jag flyttade upp till stockholm och dagens jobbiga aktivitet bestod i att jag skulle på en arbetsintervju. jag var på en i lördags också för städjobbet i kyrkan. eller den intervjun var snarare en fikablinddate med en söt tant på 82 år.hennes första kommentar när vi sågs utanför pallas i vällingby var att hon bjöd på fikat eftersom det var första dagen på jobbet för mig... inför intervjun idag våndades jag lite inför hur jag bäst skulle förmedla att jag är en rar och redig flicka som skulle vara bra för hemtjänsten. glasögon inte glasögon? kjol eller är det en dödssynd? uppsatt hår eller inte?(kom på att jag verkligen skulle ha uppsatt hår eftersom jag bara pillar med det annars.)när jag kom dit så hade chefen som jag hade bestämt möte med glömt bort mig men jag fick iallafall prata med en annan chef som verkade förstå att jag skulle göra ett bra jobb. vi ringer dig...

3 Comments:

Blogger lisa said...

om jag varchef skulle jag vilja ha dig. det konstiga med att bo nmed folk är att man måste visa mycket mer hänsyn ju färre det är .. det är intressant. vi har det bra hoppas ni också har det.

Tuesday, 05 September, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Nej.. du har ju aldrig fel, eller? =P

Jag förstår mig inte på folk som inte förstår sig på ironi... det är konstigt. Men det ska nog ordna sig ändå liksom. Kul att ni båda egentligen är ganska dominanta... hehe. Kan bli kul.

Verkade vara en söt tant som du fikade med. Behåll henne. ;)

Och en dryg ev. framtida bossman som glömmer bort sin framtida toppanställda hemhjälpsflicka.

Vi ringer dig... det är ju en klassiker. Men förlita dig INTE på klichéer... Vissa tenderar att använda dem utan att veta om/tänka på att det är just sådana. *hrmhrm*

Du hade varit bra i utsläppt. Du är söt när du pillar med håret sådär nervöst. *hehe* Det hade nog gjort positivt intryck. Kanske inte rätt intryck, fast nu blev det ju lite äckligt helt plötsligt. Nåväl..

Du får ha det fint ju. Hör av dig. Det är bara Elli som varit inloggad som dig mest den senaste tiden eftersom hon inte visste att hon var det *haha* Du hade visst använt hennes dator och loggats in automagiskt. Finfint. Så nu har jag hennes MSN.

Puss o kram.

Friday, 08 September, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror bestämt att det är du som inte känner mig. Skulle jag inte förstå ironi? Jag? Som andas, tänker och sover ironi. Har jag någonsin dragit ett skämt som inte klassas som ironiskt? =)

Men visst, jag ser ingen mening med att skapa konflikter för att det är kul. Dom kommer när dom kommer och det är inte kul då, så behärska dig kvinna!

/E

Wednesday, 13 September, 2006  

Post a Comment

<< Home