Monday, October 23, 2006

blubbplupp

vad jag längtar efter att börja plugga. det finns en liten möjlighet att jag kommer att sakna att arbeta hela dagarna. jag kanske inte kommer att träffa lika många som vill pussa mig på handen, som duschar på rygg, eller som bara krama min fot men jag kommer iallafall att aktivt använda min hjärna. måhända uppkom den här längtan efter att jag förlorade högskoleprovstävlingen mot tobias, visst jag förlorade inte stort men ändå, en förlust. trots att jag satt där hela lördagen och kände mig sanslöst seriös. jag hade lånat erikas klocka för att ha på armen, jag hade med hennes vanliga genomskinliga linjal istället för min svarta med rosa hjärtan på. jag hade håret på huvudet och inte distraherande i handen. det är möjligt att jag gjorde en miss när jag beslutade mig för att ha linser för att känna mig pigg, istället för glasögon som jag visserligen kan känna mig lite trött i men ändå hyfsat skärpt.

alltså är det dags att hänga lite på studera.nu och fundera på om man vill bli skolsköterska,mattelärare,civilingenjör,läkare,polis,kurator,miljövetare eller bara besserwisser. jag kan tycka att jag har haft drygt 20 år på mig att bestämma mig men det känns som att min beslutsångest bara har blivit mer och mer närvarande istället.

2 Comments:

Blogger sving said...

besserwisser låter ju inte dumt. Kanske en spikrak karriär...Vad du än väljer så är jag säker på att du fixar det bra.

Wednesday, 25 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Vad fint att du känner dig seriös bara genom att låna mina saker... eller not.

Kram E

Wednesday, 08 November, 2006  

Post a Comment

<< Home