Monday, October 09, 2006

låtsassamtal

-vem kommer i eftermiddag?
eme- det är jan-erik som kommer
-vem kommer i eftermiddag?
eme- det stod att det är jan-erik
-vem kommer i eftermiddag?
eme- jan-erik kommer vid 3
-vem kommer i eftermiddag?
eme- min magkänsla säger mig att jan-erik kommer att dyka upp
-vem kommer i eftermiddag?
eme- sannerligen jag säger dig, det är jan-erik som nalkas sedan


var är jag?
eme-du är hemma hos dig
vem är du?
eme- jag är emelie från hemtjänsten
är det morgon eller kväll?
eme- det är morgon och du ska äta frukost nu
vem är du?
jag är emelie från hemtjänsten och nu ska du äta frukost
vadå är det morgon?


pangpang mitt i bromma
eme-jomen absolut så kan det vara
lila brumbussen
eme- eller kanske en grön
taxin åkte plattplatt
eme-ah, precis du har så rätt!
blossa blossa blossa
eme-nämen givetvis, fantastiskt.


jag kommer att bli knäpp. lätt. jag spenderar alldeles för mycket av min tid med dementa tanter, personer med ekolali eller autism.


i helgen ska jag till skåne och arbeta på mitt dialektproblem. det är skönt att man har många hemman. hemhemma, hemma på tempus, hemma i huset, hemma hos mormor osv.
idag sa jag att jag skulle hem till blackeberg och det kändes lite överdrivet. visst att jag trivs på mitt jobb men det har ändå bara gått några veckor...

4 Comments:

Blogger lisa said...

när skall du hem till örebro? ler. det är konstigt också det där att man kan vara hemma med både platser personer och sammanhang, en känsla i magen.

Monday, 09 October, 2006  
Blogger sving said...

Alla åker till någon......
Anna till Helgaröd
Fille till Grönahög
Emelie till Tullstorp
Ulla till Tullstorp
Själv tänker ha en lugn och skön helg i Jönköping...
sen tror jag att du gör ett alldeles utmärkt jobb hos både tanter och andra!

Thursday, 12 October, 2006  
Blogger sving said...

Alla åker till någon......
Anna till Helgaröd
Fille till Grönahög
Emelie till Tullstorp
Ulla till Tullstorp
Själv tänker ha en lugn och skön helg i Jönköping...
sen tror jag att du gör ett alldeles utmärkt jobb hos både tanter och andra!

Thursday, 12 October, 2006  
Blogger Ellie said...

You're funny! =) Jag tycker mycket om dig Eme! Ser fram emot måndag kväll. Tänkte att jag kunde komma typ vid 7-8 tiden så hinner vi hänga, prata, mysa och kanske be en smula innan det efterlängtade Prison Break. Hoppas du har en underbar helg! Vi hörs mer sen Pöss!

Saturday, 14 October, 2006  

Post a Comment

<< Home