Tuesday, October 31, 2006

full patte

det händer så mycket konstiga saker och jag vet inte riktigt om jag hinner med allt.
jag har en helintensiv vecka i jämtland borta ifrån allt och alla som känns som mina och hemma och tillbringar min tid med att:

*laga kalkon(jahadå,fem timmar tar det)
*låtsassova på nattåg
*försöka förklara för alick hur många tribes vi har i sverige,varför svenskar inte pratar med varandra på bussen och lärt mig hur man undviker att hinta till malawiska män att man vill ha sex(there's a special sign liksom.)
*prata lite chichewa
*leka på lyxbad i åre
*vara förvånandsvärt duktig på innebandy
*gå från gympasalen till huset nyduschad i bara handduk i 30 cm snö.
*lära mig konstiga skånska uttryck
*leker michelingubbe

jag har träffat mina malawireskompisar och de malawiska utbytesstipendiaterna och våren börja falla lite mer på plats. det kommer bli bra. jobbigt och utmanande men fascinerande och utvecklande.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter som du har det bra där uppe. Vi har minsann fått lite snö i stockholm också!
Blir det prisonbreak och tjejsnack i pauserna på måndag:)?
Jag passar tempus så länge
kram

Wednesday, 01 November, 2006  

Post a Comment

<< Home