Thursday, October 26, 2006

snö


jag ska upp till jämtland och titta på snön.jag tycker man glömmer från år till år hur snön ser ut egentligen. den ser ju aldrig ut som på bilden. snö kan ju ge lite olika intryck:
*vackert vit som lägger sig snällt och lite lagom kall på kinden
*isig och brutalt smältande i nacken
*riktigt rivig och sådär svidande i ansiktet
*stor lekpotential som lyser om den

ajemen, jag ska till hålland och bli ihopparad med den jag ska leva med i tre månader, utan närkontakt med någon annan svensk i ett totalt främmande land med konstigt språk, mysko mat och läskiga sjukdomar. hoppas den är snäll.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Emelie, hur har du det uppe i norr? Har du blivit ihopparad än? Känns det bra? Hoppas verkligen det. Själv är jag hemma och degar i soffan... Jobbar iof en del. När kommer du hem till sthlm igen? Funderar på en liten tur dit nästa vecka kanske.. Men tiden är knapp nu. Vi får höras. Ha det fint vännen!!KRAAM

Monday, 30 October, 2006  

Post a Comment

<< Home