Friday, March 02, 2007

nkhata bay

jag borde kanske skriva en liten resume over vad som hander pa dagarna. jag och lisa har:
*klamrat oss fast dar bak pa motorcyklar, ingen fara vi har ju apstora hjalmar pa huvudet.dock forsvinner val all hud om vi skulle ramla
*akt roligt kollektivtrafik som filip med skagget pratade sa varmt om, flakbil.inte heller helt ofarligt
*forsoker tvatta haret i en balja, tack mamma for de fina tunt-har-generna.
*sjungit nationalsangen och inte flinat alltfor mycket i en skola har
*besokt en bybank och tyckt att ekonomi ar intressant
*vantat pa biskopen i 3 timmar
*efter 2 veckor utan riktig somn fattar till och med jag att det kan ha och gora med malariaprofylaxen sa nu har jag skarpt mig och bytt.
*atit laskig mat
*fjollpiper at alla kackerlackor
*lar oss konstiga saker(det var olagligt for flickor att ha byxor pa offentliga platser for 3 ar sedan->fangelse i 2 ar.)
*trotsar eventuell bilharzzia och krokodiler och badar i malawisjon.

jag och lisa bor hos en pastorsfamilj. john, 32 ar. fru queen 27 ar och de har 3 egna barn:samuel,efraim och weezie. sedan bor det aven 3 slaktbarn hos familjen. foraldralosabarn. (det finns uppskattningsvis 700000 foraldralosa barn i malawi).

jaha, risk for thunderstorms sa internetcafet stanger. surt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home