Thursday, February 22, 2007

glad igen

jepp, jag ar glad igen.gardagen blev ganska bra till slut anda. om man ska mata hur nere jag var kan jag saga att av jag barahar tvahaxvral kvar i mitt lakritsforrad.(det var 4 innan a lite salta katten) min stulna packning har blivit ganska duktigt ersatt. nu har jag lanaten ryggsack av annika, en telefon av magda, ett par solglasogon och en kudde.med andra ord. ingen storre skada skedd.

igar var vi ivagoch pumpade ut pengar ur automaterna. deras hogsta sedelvalor ar 500 mk motsvarande 25 sek och vi skulle ta ut till en manads uppehalle. vi kanner oss foljdaktingen ganska sa tjocka da vi gar omkring med pengarna i en vacker magpase for sakerhets skull.

idag traffade vi varvardpappa. rev. Somba.Jag och lisa ska bo med honom i 5,5 veckor och detverkar vara en reko kille med finess. trevlig, rak och brapa engelska. det ar ju ungefar vara kriterier. vad mer kan man begara.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Är detta killen du en gång tappat bort? I så fall finns viss anledning till försiktighet...

Hej vännen!

Gott att höra att du har det bra. Saknar dig här i kalla Stockholm och i kalla lägenheten.

Jag och Gabs har vart på turné i Dalarna och Gästrikland. Har sett både Bröttgärna och Mockfjärd. Slå det om du kan.

Fick en chock i Gävle när det var över 20 grader kallt. Min fina solbränna blev skitskraj, förstod att den kommit fel och försvann innan jag hann säga halkskydd.

Lärde kidsen i Dalarna både vad klägg och terra är för nåt. Du skulle varit stolt över mig.

Hade det faktiskt jättebra på roadtripen och är peppad på jobbet igen. Så många fantastiska ungdomar det finns! Det är ett sånt skämt att vi kallas inspiratörer, fastän det är kidsen som peppar oss och får oss att fatta vilket grymt jobb vi har.

Du missar Melodifestivalen, darling. Ska titta med familjen i helgen. Mycket spänd. Förra veckan var inte jättetoppklass.

Nytt mobilnummer igen alltså. Jag som precis förstått att det förra hörde till dig. Let me know vilket nummer sötis.

Är glad att du är glad, trots alla omställningar. Humörbergochdalbana skulle nog alla ha i samma situation. Men det är klart. Du extra mycket... =)

Var rädd om dig, vännen. Bli inte rånad (om ryggsäckskidnappandet nu kan få den statusen? Kanske inte) nåt mer. Ber för dig. Gud välsigne dig, söta Emelie.

Stora varma kramar från en väldigt kall ex-sambo

Thursday, 22 February, 2007  
Blogger Ellie said...

Emelie, darling!
Jag har precis skickat dig ett sms, men så har jag ju precis läste klart allt på din blogg oxå, så jag vile skriva här med.
Du är så bra! Och fatta allt du får vara med om. Jag är lite avundsjuk. Jag har ju ingen anledning att klaga egentligen. Jag förbereder mig med kunskap, redskap som ska användas nångång i framtiden för att göra skit häftiga grejer! Och plugget är faktiskt riktigt intressant nu. Kurserna är slut om typ 3-4 veckor och inom kortare tid ska jag ha skrivit 3 arbeten i varierande storlek och hunnit läsa all kurs litteratur - så man känner sig lite tidspressad bara. Och så sitter jag och försöker komma på vad jag ska göra sen, vilka fler redskap jag ska plocka på mig innan jag tycker att jag kanske kan göra nån nytta nånstans.
Just det, jag tänker flytta Tempus inflyttnings tiden till 1 juni igen. Det känns bäst, kan bli lite krångligt att bo i Huset i juni med flyttstädning och allt. Hur känns det för dig? Du skulle väl ändå va i Sthlm då?

STOR Kram!

Tuesday, 27 February, 2007  

Post a Comment

<< Home