Saturday, February 17, 2007

framme och allt

forsta gangen jag hittade en dator kom jag inte in pa bloggen vilket kanske pa satt och vis var tur. nu har jag hunnit bearbeta det hela lite och kanner att jag har hyfsat grepp om tiden har. de forsta dagarna var mer surrealistiska och man fick inte in att man levde i samma varld som innan. nu har jag dessutom hunnit skaffa mobilnummer, hittat internet och vi har planerat hela vistelsen sa att det blir mer greppbart. om jag ska skriva upp annorlunda saker i punktform(lite min grej) sa blir det

*jag har brant mig trots solfaktor 40(!)
*forsta duschproblemet var att det bara fanns varmvatten(eller ja, jag var for klen for att fa pa kallvattnet)
*tack och lov tar det minst 2 veckor att fa malaria(jag har matt mysko)
*var tredje manniska man moter i lilongwe beraknas ha hiv
*vagarna kantas av sma kistsnickerier
*kackerlackorna ar storre an man vill
*dygnsrytmen har forandrats fran 10-01 till 7-21. man ar knackt mitt pa dagen ocksa
*att det ar regnperiod ar ett skamt.
*vi far inte ga utanfor murarna efter klockan 17

vi har bara mjukstartat an sa lange. vi bor pa ELCMs gasthus och har varmvatten, el och far lagad mat som ar riktigt god. vi har inte blivit erbjudna malawiska delikatesser som majsmjolsgrot, insekter och gethjarna an.

4 Comments:

Blogger sving said...

Härligt att du har kommit till rätta även om det kommer att ta ett tag att acklimatisera sig. Värmen kan ju ändå vara ganska skön om man jämför med våra -1 och blåst och knappt någon snö kvar.
Fille har kommit hem och Sofia har kommit hit idag. Anna leker med David och jag med Ulla...
Söndag och onsdag kl. 17 resp. 18

W L Y

Saturday, 17 February, 2007  
Blogger ulla said...

Äntligen är du på bloggen igen! Jag har läst dina reskompisars dagböcker några gånger så länge...
Jag tycker om din beskrivning av din "location" (ryggsäck, i Guds famn). Inget kan liksom komma vilse så lätt då....

Saturday, 17 February, 2007  
Blogger ulla said...

Jag glömde: Kraaaaam/ mamma

Saturday, 17 February, 2007  
Anonymous Anonymous said...

hej!
fy va coolt.
du skriver så bra!
kram!

Saturday, 17 February, 2007  

Post a Comment

<< Home