Sunday, December 24, 2006

julefrid

det är kaos på hisingsängen. förvisso är det väl alltid det men i dagarna är det lite extra. vi ska snart ge oss iväg på vår släktturné och måste typ packa och fixa julklappar och sånt. förutom fem vuxna människor, massa julklappar och mat och vanlig packning ska vi försöka få plats med en säck med 25 kg potatis i bilen. pappa vill testa vårt tålamod tror jag.andra förändringar jämfört med andra år är att vi bojkottar seriös julmusik, governor andy, damn och tre små grisar är det enda som spelas ur datorn. vi skippade gröten på lillejulafton utan körde på tre kronor. det här är som vanligt:jag och fille har våldat oss i hallen med lite fotboll. jag har en seriös bula på vaden och fille ser ut sådär.













det här är något nytt:

















utlovad info och intstruktioner:
då frida skulle iväg till annat land hade jag ansvaret för att förmedla ytterligare upplysningar om fest på fredag. nu kommer frida hem och hon är ju ganska aggro om jag inte har gjort det så, bättre sent än aldrig kanske...

plats: fridas hus. stadsparksvägen 2 stort gult hus under fågeldammen
klädkod:oj, bedårande såklart
peng att ta med: ~70(jag å frida fixar lite mat å dricka liksom)
uppgifter:
becka och ester: iordningställa någon sorts tävling
marja och tanja: fixa ett quiz på valfritt tema
fia: vara grymt bra dokumenterare och kameraterrorist
tina å helena w: ta med en efterrätt
sedan kommer emma så sent att hon slipper uppgift. om eva och marina kommer vete tusan men de har så svårt med telefoner så de kanske inte ens vet om att de borde komma. de får vara lite extra bedårande som uppgift isåfall.
(ja, om ni inte förstår och inte vågar er på någon sorts fri tolkning så får ni ringa å säga -hjälp eme, jag fattar inte.)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HEj kara van och god jul... hoppas den blev lite fridfull anda! helt galet att det har varit jul hemma och att man sitter har i ett svettigt dodoma... Men vi har haft en fin jul har ocksa, men annorlunda.

Va roligt med fest pa fredag! vill ocksa komma... halsa fran mig. Jag tanker pa er! saknar dig. Skulle varit sa skont att fatt prata med dig over lite te eller kanske gott, starkt, svenskt kaffe och grubbla lite varldsproblem med din hjarna.. man blir liksom inte klok pa all nod har...vad ska man gora?

Ta hand om dig! KRRAM

Wednesday, 27 December, 2006  
Blogger Katarina said...

vad heter du på skype? Jag kom inte ihåg. =/ Krama

Monday, 15 January, 2007  
Blogger emelie said...

hej putte. jag hette eme.svensson på skype.

Monday, 15 January, 2007  

Post a Comment

<< Home