Wednesday, January 17, 2007

ehmeh

jag som har haft den här splittrade känslan i magen i höst av att ha så många hem har nu krånglat till det ytterligare nu när min hemnyckel består av en hotellbricka som jag ska lyckas hålla reda på i en månad. Igår besökte jag Härnösands bibliotek för att skaffa mig lite böcker. Vi har en tjock och tydlig struktur på dagarna så jag tänkte att man ändå kan överdriva lite när man ändå håller på. (lite mer tandtråd och uppbyggelig litteratur liksom.)Man behöver ju skaffa ett lånekort för att få ta hem böckerna och bara där blev det ju problematiskt. Namn?-Emelie Svensson vilken adress?-euh, euhm(emelie tänker på lite olika alternativ, där jag faktiskt bor, där jag är skriven, där jag kommer att bo eller där jag pseudosambor(mitt fina civilstånd.jag lurar tobbe att jag bor där för jag lämnade många saker hos honom)Jag bestämde mig för att uppge mina föräldrars adress där jag har bott i 18 år och kommer att bo innan malawi men jag kom visst inte ihåg gatunumret...

Fortfarande går projektet fint. Jag får använda min hjärna till intressanta saker och mår fint. Klart att jag saknar människor som man känner sedan innan och vill kramas lite mer men jag har ändå hyfsad frid och ett ångestfritt förhållande till det hela. och idag fick vi bokningsbekräftelse på flygbiljetterna. 13 feb-13 maj...

5 Comments:

Blogger Katarina said...

jag har glömt ditt skype-namn...

Thursday, 18 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

här kommer en kram från mig. Idag snöar det i stockholm också. KRAM

Friday, 19 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hej Söt.
saknar dig i Stockholm, i lägenheten. Hoppas att du har de bra i kylan. I morgon är Saras bröllop. Hjälp! Försöker lokalisera mig i Göteborg. Går så där...
Kram på dig
Erika

Friday, 19 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hej!
Hur är allt med dig?
Läste om Malawi i Röda Korsets tidning, tänkte på dig, oj vad det behövs sånna som du!
Hur trivs du i norrland då? Bytte bus där ett antal gånger när jag var bosatt där uppe, vackert har jag för mig...
Har börjat på pykologprogrammet nu, vi har mest lekt lekar och sånt än så länge, får en lite konstig bild av högskolan..., men det känns bra!
Många kramar!
sara

Sunday, 28 January, 2007  
Blogger lisa said...

hoppas att du har det fortsatt bra.. fatta vilken grej, vilken resa..

Tuesday, 30 January, 2007  

Post a Comment

<< Home